Tworząc reklamę nowo powstającej firmy warto zwrócić uwagę na
dwa zagadnienia. Po pierwsze aby kampania była spójna i jednolita
wizualnie. Dzięki temu klient widząc dwa odmienne sposoby promocji
jednej firmy bez problemu zidentyfikuje je z jedną marką. Spójność
wizualną można osiągnąć stosując reklamy z podobnymi grafikami,
w podobnej kolorystyce, ze spójnymi czcionkami lub oddające
podobne wartości i hasła.
Kolejną ważną kwestią w kreowaniu i promowaniu marki jest dobór
odpowiednich form reklamy, która odpowiednio trafi do docelowego
klienta. Tu przede wszystkim ważną kwestią jest określenie rejonu
z jakiego chcemy pozyskać klienta. Czyli czy udeżamy raczej do
klienta lokalnego, na terenie miasta, województwa, całego kraju czy
też świata. Dla każdego z obszarów będziemy stosować inne
metody promocji. Jeśli kierujemy lokalnym przedsiębiorstwem to
promocja typu reklama na billboardzie, w lokalnej rozgłośni
radiowej czy też plakaty oraz ulotki są jak najbardziej dla Ciebie.
Jeśli działamy na większym regionie, rozpoczynając firmę ciężko
sfinansować billboard w każdym mieście czy chodzić wszędzie z
ulotkami. Skuteczne promowanie takiego przedsiębiorstwa łatwo
osiągnąć reklamą prasową, telewizyjną, radiową, a przede
wszystkim działaniami w internecie. Ważne by odpowiednio określić
docelowego klienta oraz sposób promocji.
Jeśli pierwszą promocję firmy mamy już za sobą, a klientela
zaczyna spływać, warto zainteresować ich na stałe swoją ofertą
firmy. Dlatego jako działania promocyjne drugiego rzędu świetnie
sprawdzają się torby reklamowe, uzupełnienie sprzedaży
gadżetem firmowym, karty lojalnościowe, karty rabatowe w zamian za
możliwość zapisania klienta do newslettera oraz wiele innych
kreatywnych działań pozwalających na ponowne przyciągnięcie
klienta do Twojego sklepu.
Promocja nowo powstałego przedsiębiorstwa jest istotną kwestią.
Odpowiednio przygotowana pozwoli na ściągnięcie pierwszych
klientów do Twojej firmy. W zależności jaki chcemy osiągnąć cel
oraz jaki teren działań obejmujemy metody promocji będą inne.
Ważne by działać w tej kwestii konsekwentnie oraz na bieżąco
monitorować skąd klienci dowiedzieli się o Twojej firmie.
No comments:
Post a Comment