Monday, May 23, 2016

Efektywna reklama młodego przedsiębiorstwa

torby reklamowe
Jednym z pierwszych i ważniejszych zadań, które musi zrealizować nowe przedsiębiorstwo jest jego promocja oraz pozyskanie pierwszych klientów. Aby promocja była skuteczna warto opracować strategię promowania własnej marki. Aby promocja była skuteczna kampania reklamowa musi wyróżniać przedsiębiorstwo na tle innych.

Tworząc reklamę nowo powstającej firmy warto zwrócić uwagę na dwa zagadnienia. Po pierwsze aby kampania była spójna i jednolita wizualnie. Dzięki temu klient widząc dwa odmienne sposoby promocji jednej firmy bez problemu zidentyfikuje je z jedną marką. Spójność wizualną można osiągnąć stosując reklamy z podobnymi grafikami, w podobnej kolorystyce, ze spójnymi czcionkami lub oddające podobne wartości i hasła.
Kolejną ważną kwestią w kreowaniu i promowaniu marki jest dobór odpowiednich form reklamy, która odpowiednio trafi do docelowego klienta. Tu przede wszystkim ważną kwestią jest określenie rejonu z jakiego chcemy pozyskać klienta. Czyli czy udeżamy raczej do klienta lokalnego, na terenie miasta, województwa, całego kraju czy też świata. Dla każdego z obszarów będziemy stosować inne metody promocji. Jeśli kierujemy lokalnym przedsiębiorstwem to promocja typu reklama na billboardzie, w lokalnej rozgłośni radiowej czy też plakaty oraz ulotki są jak najbardziej dla Ciebie. Jeśli działamy na większym regionie, rozpoczynając firmę ciężko sfinansować billboard w każdym mieście czy chodzić wszędzie z ulotkami. Skuteczne promowanie takiego przedsiębiorstwa łatwo osiągnąć reklamą prasową, telewizyjną, radiową, a przede wszystkim działaniami w internecie. Ważne by odpowiednio określić docelowego klienta oraz sposób promocji.
Jeśli pierwszą promocję firmy mamy już za sobą, a klientela zaczyna spływać, warto zainteresować ich na stałe swoją ofertą firmy. Dlatego jako działania promocyjne drugiego rzędu świetnie sprawdzają się torby reklamowe, uzupełnienie sprzedaży gadżetem firmowym, karty lojalnościowe, karty rabatowe w zamian za możliwość zapisania klienta do newslettera oraz wiele innych kreatywnych działań pozwalających na ponowne przyciągnięcie klienta do Twojego sklepu.
Promocja nowo powstałego przedsiębiorstwa jest istotną kwestią. Odpowiednio przygotowana pozwoli na ściągnięcie pierwszych klientów do Twojej firmy. W zależności jaki chcemy osiągnąć cel oraz jaki teren działań obejmujemy metody promocji będą inne. Ważne by działać w tej kwestii konsekwentnie oraz na bieżąco monitorować skąd klienci dowiedzieli się o Twojej firmie.

No comments:

Post a Comment